Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych poprzez zwiększenie kreatywności uczniów i samodzielne formułowanie zadań do rozwiązania
W czasie egzaminu ośmioklasisty najwięcej trudności stwarzają uczniom zadania związane z rozwiązywaniem problemów. Podobna sytuacja występuje także w czasie egzaminu maturalnego z matematyki. Co roku najsłabiej wypadają wyniki egzaminu ósmoklasisty z matematyki i najwięcej uczniów nie zdaje matury z powodu tego przedmiotu.
Jedną z przyczyn powyżej sytuacji jest zbyt słaby nacisk na rozwijanie kreatywności i samodzielności uczniów w czasie nauczania matematyki.
Według prof. Gruszczyk Kolczyńskiej „Szkoła realizuje zajęcia z edukacji matematycznej, na której przerabia niedobre podręczniki, kartka po kartce, strona po stronie. Natomiast nie uczy ani myślenia, ani działalności matematycznej.”
Stawianie w czasie edukacji matematycznej dużego nacisku na stronę formalną w nauczaniu matematyki sprawia, że czynne przejęcie inicjatywy przez uczniów w stawianiu zagadnień i sprawdzaniu hipotez jest dla nich bardzo trudne. Dlatego pożądane jest stwarzanie sytuacji dydaktycznych, w czasie których uczeń najpierw wyznacza samodzielnie cel do osiągnięcia w problemie matematycznym, a następnie będzie dobierał odpowiednio metody rozwiązania.
Więcej informacji: link
Konkurs na Eksperyment Matematyczny 2024
Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Makuszyńskiego w Białymstoku oraz Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku ogłaszają czwartą edycję Konkursu na Eksperyment Matematyczny
Celem konkursu jest:
Konkurs w tym roku ma charakter międzynarodowy. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół podstawowych klas VI-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, którzy chcą poznawać matematykę poprzez wykonywanie pracy badawczej.
Szczegółowe informacje i regulamin konkursu zawierający m. in. kryteria oceniania prac znajdują się pod linkiem:
https://matematyka.uwb.edu.pl/centrum-kreatywnego-uczenia-sie-matematyki/konkursy2/konkurs-na-eksperyment-matematyczny
Konkurs "Matematyka w moim zawodzie 2024"
Konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydział Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Zespół Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa ogłaszają trzecią edycję konkursu „Matematyka w moim zawodzie”.
Celem konkursu jest:
Zadanie konkursowe polega na:
W konkursie może wziąć udział każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej. W przypadku uczniów szkół przygotowujących do wykonywania konkretnego zawodu praca powinna dotyczyć matematyki w tym właśnie zawodzie, w przypadku uczniów liceów ogólnokształcących praca może dotyczyć wymarzonego zawodu
Zachęcamy do udziału
Oprócz nagród rzeczowych organizatorzy przewidują też oceny z matematyki
Szczegóły Konkursu: https://matematyka.uwb.edu.pl/centrum-kreatywnego-uczenia-sie-matematyki/konkursy2/konkurs-matematyka-w-moim-zawodzie
Kluby Młodego Odkrywcy
Seminarium dla nauczycieli matematyki
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.