PJM - tłumacz języka migowego


problem.png

Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych poprzez zwiększenie kreatywności uczniów i samodzielne formułowanie zadań do rozwiązania

W czasie egzaminu ośmioklasisty najwięcej trudności stwarzają uczniom zadania związane z rozwiązywaniem problemów. Podobna sytuacja występuje także w czasie egzaminu maturalnego z matematyki. Co roku najsłabiej wypadają wyniki egzaminu ósmoklasisty z matematyki i najwięcej uczniów nie zdaje matury z powodu tego przedmiotu.

Jedną z przyczyn powyżej sytuacji jest zbyt słaby nacisk na rozwijanie kreatywności i samodzielności uczniów w czasie nauczania matematyki.

Według prof. Gruszczyk Kolczyńskiej „Szkoła realizuje zajęcia z edukacji matematycznej, na której przerabia niedobre podręczniki, kartka po kartce, strona po stronie. Natomiast nie uczy ani myślenia, ani działalności matematycznej.”

Stawianie w czasie edukacji matematycznej dużego nacisku na stronę formalną w nauczaniu matematyki sprawia, że czynne przejęcie inicjatywy przez uczniów w stawianiu zagadnień i sprawdzaniu hipotez jest dla nich bardzo trudne. Dlatego pożądane jest stwarzanie sytuacji dydaktycznych, w czasie których uczeń najpierw wyznacza samodzielnie cel do osiągnięcia w problemie matematycznym, a następnie będzie dobierał odpowiednio metody rozwiązania.

Więcej informacji: link


Konkurs na Eksperyment Matematyczny 2024

Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Makuszyńskiego w Białymstoku oraz Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku ogłaszają czwartą edycję Konkursu na Eksperyment Matematyczny

Celem konkursu jest:

  • popularyzacja matematyki, kształtowanie i wzmacnianie zainteresowania matematyką,
  • zainteresowanie uczniów metodą badawczą i samodzielnym odkrywaniem praw rządzących światem,
  • pokazanie matematyki od strony twórczej, poszukującej, nie tylko oczekującej na bierne jej przyswojenie przez uczniów.

Konkurs w tym roku ma charakter międzynarodowy. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół podstawowych klas VI-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, którzy chcą poznawać matematykę poprzez wykonywanie pracy badawczej.

Szczegółowe informacje i regulamin konkursu zawierający m. in. kryteria oceniania prac znajdują się pod linkiem:
https://matematyka.uwb.edu.pl/centrum-kreatywnego-uczenia-sie-matematyki/konkursy2/konkurs-na-eksperyment-matematyczny


Konkurs "Matematyka w moim zawodzie 2024"

Konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydział Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Zespół Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa ogłaszają trzecią edycję konkursu „Matematyka w moim zawodzie”.

Celem konkursu jest:

  • popularyzacja matematyki,
  • kształtowanie oraz wzmacnianie zainteresowania matematyką,
  • pogłębianie kompetencji matematycznych uczniów,
  • kształcenie umiejętności łączenia treści matematycznych z otaczającym światem, w szczególności z wybranym zawodem.

Zadanie konkursowe polega na:

  • wykonaniu zdjęcia ukazującego dowolny aspekt matematyki związany z wybranym zawodem oraz opisaniu związków treści zdjęcia z matematyką oraz
  • samodzielnym ułożeniu treści zadania matematycznego, związanego ze specyfiką wybranego wyżej zawodu i rozwiązaniu tego zadania

W konkursie może wziąć udział każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej. W przypadku uczniów szkół przygotowujących do wykonywania konkretnego zawodu praca powinna dotyczyć matematyki w tym właśnie zawodzie, w przypadku uczniów liceów ogólnokształcących praca może dotyczyć wymarzonego zawodu

Zachęcamy do udziału
Oprócz nagród rzeczowych organizatorzy przewidują też oceny z matematyki

Szczegóły Konkursu: https://matematyka.uwb.edu.pl/centrum-kreatywnego-uczenia-sie-matematyki/konkursy2/konkurs-matematyka-w-moim-zawodzie


Kluby Młodego Odkrywcy

Spotkania odbędą się 17 kwietnia 2024 roku (środa):

  • o godzinie 16:00 w sali 3011 - Klub My, matematycy (uczniowie szkół ponadpodstawowych),
  • o godzinie 17:00 w sali 3011 - Klub My, tropiciele matematyki (uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych).
Zapraszamy do budynku Wydziału Matematyki na kampusie UwB przy ulicy Ciołkowskiego 1M.
Pliki do pobrania

Seminarium dla nauczycieli matematyki

Wydział Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku, Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki oraz Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku zapraszają NAUCZYCIELI MATEMATYKI na seminarium:
Technologie informacyjno-komunikacyjne (i nie tylko) w kształceniu matematycznym.
Spotkanie będzie miało formę warsztatów. Będziemy odkrywać kombinatorykę z klockami Lego oraz badać, co wspólnego ma pewna gra w kości z funkcją wykładniczą. Będziemy wykonywać eksperymenty matematyczne. Oba tematy były już realizowane z dziećmi ze starszych klas szkoły podstawowej i młodzieżą ze szkół ponadpodstawowych w ramach zajęć prowadzonych w Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki. Oba zajęcia jak najbardziej nadają się do przeprowadzenia w szkole.

Jak zwykle porozmawiamy też o potrzebach i oczekiwaniach nauczycieli w zakresie tematyki poruszanej na naszym seminarium i wszelkich nowościach, które wydarzyły się od naszego listopadowego spotkania, a którymi chcemy się podzielić między sobą.

Seminarium odbędzie się 15 lutego 2024 roku o godzinie 16.30 w sali 3011 w budynku Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku na kampusie przy ul. Ciołkowskiego 1M.
Zainteresowanych nauczycieli szkół różnych typów serdecznie zapraszamy


©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.