PJM - tłumacz języka migowego

Rozstrzygnięcie konkursu Eksperyment matematyczny 2021

Zapraszamy do obejrzenia galerii prac konkurowych: link

Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski. Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:

  • uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych,
  • uczniowie szkół ponadpodstawowych.

Przy ocenie brana była pod uwagę zgodność z zasadami prowadzenia eksperymentów naukowych, oryginalność badanego problemu, estetyka i czytelność dokumentacji. Jury złożone z pracowników Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku ustaliło następujące wyniki:

  • W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
    • I miejsce zajął Jakub Mieczkowski z klasy VI Szkoły Podstawowej nr 7 w Białymstoku za pracę pt. Zwiększanie pola figury a zwiększanie wymiarów liniowych;
    • II miejsce zajęła Amelia Rezik z klasy VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bestwinie za pracę pt. Sumy miar kątów wewnętrznych w wielokątach;
    • III miejsce zajęła Julita Władzielczyk z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 19 w Białymstoku za pracę pt. Pod jakim kątem trzeba zbudować skocznię aby wyżej skoczyć i się nie wywrócić?
    • Wyróżnienia otrzymali:
      • Kinga Krzysz z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Liczba pi w przedmiotach codziennego użytku;
      • Hanna Gołębiowska z klasy VII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Bryły na płaszczyźnie;
      • Wojciech Wrzosek z klasy VIII Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Rokietnicy za pracę pt. Zależność między podjazdem do przeszkody a powodzeniem jej pokonania;
      • Aleksandra Retajczyk z klasy VII Szkoły Podstawowej 2 w Żurominie za pracę pt. Odkrywanie wielościanów foremnych;
      • Jakub Maliszewski oraz Krzysztof Kostro z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Domki z zapałek;
      • Justyna Szypka i Ewa Zaleska z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Zależności w graniastosłupie.
  • W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
    • I miejsce zajął Maciej Wodzyński z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Matematyka Spadania;
    • dwa równorzędne II miejsca zajęli
      • Jakub Frankowski z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Jakie jest prawdopodobieństwo wyciągnięcia czerwonego cukierka z paczki za pierwszym razem?
      • Lena Pelc z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Analiza optymalnej prędkości poruszania się podczas deszczu, tak żeby jak najmniej się zmoczyć;
    • III miejsce zajęła Maja Kotynia z klasy III DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Wymiar fraktalny Polski i Indii.
    • Wyróżnienia otrzymali:
      • Maja Kamińska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Eksperyment matematyczny - z ilu trójkątów równobocznych składają się kolejne sześciokąty foremne?
      • Mateusz Wrotecki z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy istnieje strategia gry w kamień, papier, nożyce?
      • Natalia Stolarska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Na którą butelkę o objętości 1.5L zużywa się mniej plastiku?
      • Julia Siger z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy konsumpcja tuńczyka błekitnopłetwego (thunnus thynnus) jest obecnie na poziomie, który pozwala na zrównoważony rozwój jego populacji?
      • Justyna Trzeba z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Zastosowanie epidemiologicznego modelu SIR do pandemii w Polsce.

Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom. Prace były ciekawe; widać, że Uczestnicy mają w sobie żyłkę badacza - świadczy o tym duża liczba wyróżnień. To dobrze wróży na przyszłość. Będziemy się starali to nastawienie badawcze do poznawania matematyki popularyzować i rozwijać u uczniów w różnym wieku.

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.