Rozstrzygnięcie konkursu Eksperyment matematyczny 2021
Zapraszamy do obejrzenia galerii prac konkurowych: link
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski. Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Przy ocenie brana była pod uwagę zgodność z zasadami prowadzenia eksperymentów naukowych, oryginalność badanego problemu, estetyka i czytelność dokumentacji. Jury złożone z pracowników Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku ustaliło następujące wyniki:
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
- I miejsce zajął Jakub Mieczkowski z klasy VI Szkoły Podstawowej nr 7 w Białymstoku za pracę pt. Zwiększanie pola figury a zwiększanie wymiarów liniowych;
- II miejsce zajęła Amelia Rezik z klasy VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bestwinie za pracę pt. Sumy miar kątów wewnętrznych w wielokątach;
- III miejsce zajęła Julita Władzielczyk z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 19 w Białymstoku za pracę pt. Pod jakim kątem trzeba zbudować skocznię aby wyżej skoczyć i się nie wywrócić?
- Wyróżnienia otrzymali:
- Kinga Krzysz z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Liczba pi w przedmiotach codziennego użytku;
- Hanna Gołębiowska z klasy VII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Bryły na płaszczyźnie;
- Wojciech Wrzosek z klasy VIII Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Rokietnicy za pracę pt. Zależność między podjazdem do przeszkody a powodzeniem jej pokonania;
- Aleksandra Retajczyk z klasy VII Szkoły Podstawowej 2 w Żurominie za pracę pt. Odkrywanie wielościanów foremnych;
- Jakub Maliszewski oraz Krzysztof Kostro z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Domki z zapałek;
- Justyna Szypka i Ewa Zaleska z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Zależności w graniastosłupie.
- W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
- I miejsce zajął Maciej Wodzyński z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Matematyka Spadania;
- dwa równorzędne II miejsca zajęli
- Jakub Frankowski z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Jakie jest prawdopodobieństwo wyciągnięcia czerwonego cukierka z paczki za pierwszym razem?
- Lena Pelc z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Analiza optymalnej prędkości poruszania się podczas deszczu, tak żeby jak najmniej się zmoczyć;
- III miejsce zajęła Maja Kotynia z klasy III DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Wymiar fraktalny Polski i Indii.
- Wyróżnienia otrzymali:
- Maja Kamińska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Eksperyment matematyczny - z ilu trójkątów równobocznych składają się kolejne sześciokąty foremne?
- Mateusz Wrotecki z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy istnieje strategia gry w kamień, papier, nożyce?
- Natalia Stolarska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Na którą butelkę o objętości 1.5L zużywa się mniej plastiku?
- Julia Siger z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy konsumpcja tuńczyka błekitnopłetwego (thunnus thynnus) jest obecnie na poziomie, który pozwala na zrównoważony rozwój jego populacji?
- Justyna Trzeba z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Zastosowanie epidemiologicznego modelu SIR do pandemii w Polsce.
Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom. Prace były ciekawe; widać, że Uczestnicy mają w sobie żyłkę badacza - świadczy o tym duża liczba wyróżnień. To dobrze wróży na przyszłość. Będziemy się starali to nastawienie badawcze do poznawania matematyki popularyzować i rozwijać u uczniów w różnym wieku.